expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

7.2.2015

Uuden vuoden lupauksien pitäminen loppuu tammikuuhun, vai loppuuko?

Eikös se niin mene, että tammikuun ihmiset jaksaa sitkeillä hullujen ja mahdottomien päätöstensä kanssa. Kuukauden kidutuksen jälkeen mielenkiinto lopahtaa ja sit alkaakin se mättäminen tai loppuu salilla käynti.
Tän takii mä asetin tavotteita/tein lupauksia, jotka mun ois helppo pitää. Vai oliko? Puoli kiloa päivässä vihanneksia ja hedelmiä on ollut todella helppo luapus pitää! Ihana lupaus! Mä tykkään vihanneksista ja hedelmistä, joten ei tuota ongelmia täyttää aterialla lautasta puoliksi kasviksilla. :)

Mutta. Se veden juonti. Miten mä unohdan juoda vettä joka päivä!!! Ei oo kyse ettenkö pystyis juomaan kolmea litraa päivässä. Mä en vaan muista!!! Illalla mä sit muistan et en oo juonu kuin ehkä litran ja sillon en enää viitti kahta litraa kitata ennen nukkumista.
Auttakee! Miten te muistatte juoda vettä???

Helmikuu siis on alkanut ja vihanneksia puputetaan ja mieli on hyvä :)
Painokin on tippunut kolmisen kiloa. :)
Viikko sitten mä tein vuoden sopimuksen Variston Foreverille. Olishan tossa ostarilla ollut halvempikin kuntosali mut mä haluan harrastaa ryhmäliikuntaa. Mä jäin siihen koukkuun viime keväänä kun kävin Tuusulan Vivalla jumppaamassa. Matka sinne on vaan niin hiton pitkä. Nyt on kuntosali ja jumppa muutaman minuutin kävelymätkan päässä. :)
Tällä viikolla on jo yks ryhmäliikunta takana ja pari kertaa oon käynyt crossailemassa. On se liikunta vaan kivaa!

Katja





17 kommenttia:

  1. Ihanaa kuulla Katja, että olet löytänyt liikunnan ilon. Mahtavaa!! Ite olin kans forverillä joskus ja tykkäsin juurikin crossing tunneista ja nyrkkeilystä ja body-tunneista. Valinnanvaraa sieltä löytyy mikä onkin tosi hyvä niin ei pääse kyllästymään. :D

    Mitä tulee veden juontiin niin olen aivan yhtä huono siinä kuin sinäkin. :-) Itelläni töissä 0,5l juomapullo jota yritän muistaa aina täyttää. Siellä tuleekin juotua ehkä 1,5l mutta kotona se jää kokonaan. Kun joisi pitkin päivää mutta kun ei muista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä myös ihanaa et liikunnan ilo on taas osana elämää :)
      Innolla meen tutustumaan eri jumppatunneille!
      Sulla siis sama vika kuin mulla tossa veden juomisessa :D Miten me muistettais? Naru sormeen?

      Poista
  2. Minä 110 kg keiju haluan nyt vinkkejä. Opettelen nyt kans syömään ja syön 1500 kcal päivässä mutta sillä ei ole laihtunut neljään viikkoon! Aloitin 9.1 ja siinä alussa sain 2kg pois (ekan viikon aikana) sitten jumitti. Voiko veden vähäinen juonti aloittaa viikon jälkeen jumin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vwttä pitäis juoda se kolme litraa päivässä. Aineenvaihdunta lähtee käyntiin kunnolla. Oon ite huomannut ihan saman. Vaik söisin sen 1500 kaloria päivässä mut en juo vettä niin paino ei tahdo tippua. Tämä viikko hyvänä esimerkkinä. 200 grammaa tippui paino, vaikka söin kuuliaisesti.
      Mutta enää ei vajota epätoivoon! Pudotusta se 200 grammaakin on! :) Tsemppiä sulle keiju ja toivottavasti tästä oli apua :)

      Poista
  3. Ihanaa kun blogisi on vielä voimassa, älä koskaan lopeta sitä :)

    Mietin että koska sinullakin on epäonnistuneita kokemuksia laihduttamisesta niin kerron oman tarinani. Itselläni on ollut ylipainoa yli 30 kiloa. Jojoilulla olen pudottanut jopa 20kg, mutta aina kilot ovat tulleet takaisin. Tämän jälkeen siirryin vhh-ruokavalioon ja arvaa mitä :) 25kg on lähtenyt vuodessa, ihan vaan syömällä ja perusliikunnalla, kuntosalilla en ole käynyt kertaakaan :) Suosittelen sinuakin kokeilemaan, minulla hävisi iltanapostelut ja sokerinhimo kokonaan :) Olen terveempi, onnellisempi ja tasapainoisempi kuin koskaan. Ja tämä tilanne on ja pysyy.

    Toivotan sinulle kaikkea hyvää painonpudotustavoitteisasi, hyvin olet aloittanut. Ole armollinen itseäsi kohtaan, älä kiirehdi tai murehdi. Tee tämä kaikki pysyvänä elämänmuutoksena itseäsi varten, älä mieti mitä muut sanovat. Sinä olet täydellinen omana itsenäsi, oli kiloja tai ei. Opi rakastamaan itseäsi, näin saat mielellesi rauhan ja tasapainon.

    - Anneli 42.v

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa Anneli! En lopeta! Tästä on mulle niin suuri apu ja teidän kaikkien tsempistä ja tuesta :)
      Kiitos vinkistä, mutta tosiaan en nyt aloita enää dieettiä vaan opettelen syömään oikeaa terveellistä ruokaa, myös niitä hiilihydraatteja :)
      Yritän olla kiirehtimättä, vaikeaahan se on. Tuloksia kun haluaisi saada heti. :)

      Poista
    2. Hyvä Katja! Sulla on hieno asenne, huomaa että olet kasvanut ja oppinut paljon tässä matkan varrella :) Kiireettömästi, hyvää oloa tavoitellen ne parhaat ja pysyvät tulokset saavutetaan. Ei kuureilla, kiireellä ja epärealistisilla tavotteilla. Hiilihydraatteja ei todellakaan tarvitse jättää minimiin, vaan enemmänkin hioa kokonaisuutta ja tehdä hyviä valintoja. Valtavasti tsemppiä ja voimia, toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen! <3

      Poista
  4. Terve Katja! Mainostit blogiasi iltalehdessä niin päätin kurkata. :)

    Se on kyllä totta, että veden juonti on tärkeintä. 3l on aika paljon, itse en ihan noin paljoa juo, mutta ainahan se on kotiin päin, jos noin paljon jaksaa / muistaa juoda. Itelle on vaan jääny Cambridge kuurista se 2-2,5l veden juominen ja mulle se on riittänyt. Eli pyrin juomaan vähintään 2l päivässä ja oon tyytyväinen, paino tippuu ku itsestään. :)

    Olen kyllä niin samaa mieltä, että höpöhöpö noille dieeteille. Mieluumin oppii suoraan syömään oikein. Olen itse kokeillut kaiken maailman kuureja, pillereitä, pussikuureja jne jne jne. Ei helkkari, ei mun pää kestäny niitä. Pussikuurillakin jaksoin olla vain päivän ja sit meni hermot... Se on hyvä, jos joku niillä laihtuu, mutta kaikille ne ei sovi. Lisäksi ne eivät opeta mitään syömisistäs. Eli jos et mitään muuta, kun lopetat noi pussikuurit niin ilmankos ne kilot tulee takaisin, kuten monille on käynyt ja tämän takia minun mielestäni fiksumpaa laihtua ihan vain syömällä fiksusti eikä käytä mitään dieettejä.

    Älä missään nimessä luovu normaalista ruoasta. Puuroa saa ja kannattaa syödä aamupalaksi. :) Leipää myös kannattaa syödä, ruisleipää tietenkin sekä syödä täysjyvävilja tuotteita esim. täysjyväriisi, tumma makaroni jne. Ne jotka näitä haukkuvat ovat aivan hakoteillä.. Täysjyvätuotteet on tutkittu moneen kertaan olevan vain hyväksi, niistä saa mm. kuitua, joka on elimistölle todella tärkeää.

    Annoskoko on se oleellinen ja se, että syö usein. Muistaa myös nukkua riittävästi sekä täytyy juoda paljon vettä. Kyllä se paino sitten tippuu, usko pois. :)

    Tsemit hei sulle! Ja jos voin mitenkään jelpata nii kysy vaan niin autan mielelläni, jos jokin askarruttaa mieltäsi painon pudottamisen suhteen. :)

    Miki

    http://unelmavartalonmetsastys.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!
      Kiitos tsempistä!
      Mä oon nyt yrittänyt sen kaks litraa päivässä juoda ja sen verran saa aika hyvin juotua. Koulupäivinä ainakin :)
      En luovu normaalista ruoasta! Se on parasta!
      Kyllä tää tästä pikkuhiljaa :)

      Poista
  5. Jos on vaikeuksia muistaa veden juonti, niin siihen on olemassa oma sovellus. Ainakin windows-puhelimelle on ilmaisia appseja: Let's drink water, Drink enough ym.. Käyttöjärjestelmästä riippuen tietysti, mutta uskon, että jokaiselle löytyy ainakin yksi vedenjuonti-muistutusohjelma. Itsekin alussa tarvitsin jatkuvaa muistutusta veden juonnista. Siinä oma puoliso oli kyllä parempi kuin mikään appsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun luokkalaisilla on kaikilla käytössä Plant nanny ja ne kasvattaa virtuaalikukkasia juomalla vettä :D
      Mä en tiiä oisko se mulle oikee vaihtoehto kun en kuitenkaan muistais koko kasvia :D

      Poista
  6. jesjesjes nyt vaikuttaa hyvältä! mulla meinaa vedenjuonti kans unohtua, mut pidän sellasta puolen litran vesipulloo joka paikassa mukana ja otan huikkaa melkeenpä aina kun vaan muistan pullon olemassaolon : ) ja yleensä olossaki huomaa et jos on nuutunu olo tms. nii vettä naamariin.

    hurjasti tsemii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä!
      Mäkin suunnittelin et pidän vesipulloa mukana mut sekin unohtui ottaa mukaan :D

      Poista
  7. Mahtavaa painon laskua, onnea! Pidä suunta samana ja iiisot tsempit jatkoonkin! Toivon että sun hienot tulokset motivoisi muakin jatkamaan projektia joka on taas ollut kovin huonossa jamassa....

    VastaaPoista
  8. Mulla se vedenjuonti on ihan ok, mutta ne perkuleen kasvikset :( salaatti on ihan ok mut välillä sekin on aika työlästä tehdä. Ja kaikki keitetyt kasvikset on niin ällöjä. Vinkkejä kiitos. Itellä on 30 kiloo pudotettavana, hitaasti on lähtenyt. Johtunee siitä herkkujen määrästä mitä tulee toisinaan suuhun mätettyä :( mietinkin oisko totaalikieltäyttminen mulle toimivin keino? Liikuntakipinän oon saanut, varsinkin kun otin itelleni PT:n, saanut treenit positiivisen sykkeen. Tyyristähän tuo on mutta kannattavaa. Tsempit meille kaikille! Kevättä kohden.. Annuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. Tykkäätkö kaalista? Sita voi leikata valmiiksi koko kaalin jääkaappiin ja syödä pitkin viikkoa. Toinen hyvä on kasvissosekeitto, esim. tomaattikeitto. Siitä saa ne vihannekset :)

      Totaalikieltäytyminen on ihan fiksua jos tuntuu ettei pysty rajoittamaan muuten herkkuja.
      Tsemppiä!!

      Poista
  9. Moi Katja!Tykkään sun blogistas, kiva kun taas kirjottelet.

    Oon itse kans tuommoinen ettei vedenjuonti aina muistu. En ole ylipainoinen mutta helposti tulee heikko olo kun jatkuva nestehukka vaivaa. Nyt vähän saanut asiaa petrattua ja se voi kestää parikin vuotta että oikeasti muistaa muistuttaa itseään että juo! Ehkä helpoin tapa miten itse olen saanut lisättyä on se että aina juo vettä ison lasillisen ruuan kanssa (minimissään 3 dl). Myös välipalojen. Silloin tulee ainakin se yli litra päivässä nestettä ja ruuastahan tulee paljon kans jos syö hedelmiä ja kasviksia. Tsemppiä sulle!

    Eli jatkuvaa muistuttelua se vaatii ja vesipullo on aina laukussa mukana!

    VastaaPoista