expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

9.1.2015

Happy New Year 2015!

Uusi vuosi ja uudet kujeet?
Mä oon aina aatellut et kaikki uudenvuodenaattona tehdyt lupaukset on huuhaata. Tehdään lupauksia, koska niin on aina tehty. Laihdutan 20 kiloa, käyn salilla joka päivä, juoksen 10 kilsaa päivässä, en syö sokeria, en syö hiilareita jne.. Sit suurin piirtein näihin aikoihin tulee stoppi.

Mä tein nyt kuitenkin just niin kuin kaikki muutkin. Tein lupauksen. Mä en tehnyt sitä siks et se on tapana. Olin jo muutaman viikon miettinyt sitä. Itse asiassa muutaman kuukauden. Mä mietin et mikä olis lupaus, jonka voisin itelleni pitää. Mikä ois lupaus, joka mun ois mahdollista toteuttaa?
Siinä mä sit vuoden vaihtuessa, samalla kun katselin ilotulitusta taivaalla ja kun muut joi skumppaa ja minä olin selvinpäin, lupasin hiljaa itelleni,

                                Teen tästä vuodesta paremman kuin edellisestä.

No miten mä sen sit saan aikaseks? Pienillä asioilla, jotka ei kuormita ja stressaa mua. 
Ensimmäiset kaks asiaa, jotka tekee tästä vuodesta paremman kuin edellisestä on puoli kiloa vihanneksia ja kolme litraa vettä päivässä.
Mä en syö niitä vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, koska mun on pakko vaan koska mä haluun. Mun ei tarvi syödä puolta kiloa parsakaalia, vaan mä voin syödä sellasia vihanneksia mistä tykkään. 


Veden juominen onkin vähän haasteellisempaa. Vettä ei pitäis juoda samalla kun syö, koska se sekottaa ruoansulatuksen. Mut kun se ruokailu on ainoo hetki kun mä sitä vettä muistan juoda... Noooh. En mä luovuta! Parina iltana on kyllä menny niin et muutama tunti ennen nukkumaanmenoa on tullut juotua se kaks litraa ja se on kostautunut yöllisellä vessassa ravaamisella :D



Mitäs lupauksia te ootte tehneet? Ja onko ne pitäneet?

Oon taas kaivanut mun mehukoneen kaapista ja tänään oli vuorossa näistä aineista mehua. Oli tosi hyvää!

Katja

7 kommenttia:

  1. Moikka Katja :), hienot tavotteet olet minusta itsellesi asettanut ja just tollasin pikkuaskelin tuut varmasti saamaan ison muutoksen aikaseksi :). Oon jo hetken sun blogia seurannut ja halunnut sanoa vaikka mitä mutta koskaan ei oikein oikeita sanoja löydy. Ei mulla kai mitään muuta järkevää sanottavaa ole kuin että hirmuusesti tsemppiä tulevaan vuoteen, tee siitä juuri sellainen kuin sinä haluat, ilman paineita :)

    -hanna
    http://laihdutusmatka2014.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Moi Katja!
    Hyvältä kuulostaa tuo sun uudenvuoden-lupaus.

    Vinkkinä muuten tuohon vedenjuontiin. Latasin puhelimeen "Water your body"-nimisen sovelluksen. Se on aika kätsy! Sinne kirjataan siis juomia ylös ja ohjelma muistuttelee, jos juominen meinaa unohtua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Täytyypi kokeilla tollasta sovellusta! :)

      Poista
  3. Tsemppiä katja! Olit viime kaudella mun suosikki ;)

    Katsoin tällä viikolla superdieettien ekan jakson ja oon siitä asti pähkäilly mitä hitsiä jutan neuvojen mukaan laitatte jauhelihaan, kun tekee makaronijauheliha mössöä. Jauheliha näyttä siltä et siinä olisi vähän kastiketta/muuta ettei ole niin kuivaa makrun kanssa,,sä varmasti tiiät mitä se oli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä <3
      Mä ainakin ite laitoin ihan tomaattimurskaa tai sit vaan tomaatteja jauhelihan sekaan niin tuli heti paremman makuista :)

      Poista
  4. Hei, Katja!

    Lupauksesi kuulostavat hyviltä, realistisilta. Itsekin olen yrittänyt juoda vettä enemmän, koska helposti huomaa juoneensa juuri ja juuri 1/2 litraa päivässä :) Se vaatii yllättävän paljon itsensä muistuttamista, että kulauttaa vettä kurkusta alas tarpeeksi. Mä lupasin itselleni, että näen tänä vuonna Paula Koivuniemen livenä :D Ihailen häntä suuresti, joten se mun on pakko saada toteutettua! Toivotan Sulle ihanaa ja valoisaa vuotta 2015! Muista kuunnella sydäntäsi ja tehdä itsellesi hyviä asioita, olet ne ansainnut <3

    VastaaPoista