expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

5.7.2014

Jottai ajatuksii menneiltä päiviltä...

Kuinka moni teistä lukijoista on dieetillä ja kuinka moni noudattaa sitä kirjaimellisesti?
Mä muistan kun vuos sitten en saanut syödä porkkanoita, kun ne ei kuulunut mun dieettiin. Mun yks ystävä sanoi siihen ettei kukaan ihminen oo vielä porkkanoita syömällä lihonnut. Totta, mut jos ollaan dieetillä, missä noudatetaan jotain ohjeita, niin eikös se dieetti vesity just siinä et aletaan ite soveltaa? Onhan se totta, et porkkana ei lihota sen enempää kuin tomaattikaan, mutta missä se soveltamisen raja menee.

Mä en ite oo tällä hetkellä millään dieetillä. Mä opettelen ihan tekemään ite sen ruoan, enkä korvaa niitä aterioita mäkkärillä tai pullalla. Vaikeinta ikinä!!!
Kun mä olin superdieetillä niin noudatin mulle annettua ruokavaliota. Mut se oli vaan dieetti, eikä loppuelämän ohjenuora. Sit mä tulin kotiin ja palasin takasin siihen mitä mun elämä oli ennen dieettiä. Mä en ollut oppinut mitään. Mä vaan noudatin ohjeita.

Nykyinen arki on mulle sitä, et mä yritän pitää valmisruoan loitolla ja aina kun siihen pystyn niin oon onnistunut. En voi sanoa, et onnistumisprosentti esim. tälle viikolle olis 100 mut voin sanoa, et tän viikon aikana on päiviä joissa se 100 prossaa täyttyy! :)

Teille kaikille on normaalia tehdä makaroonilaatikkoa ja syödä sitä pari päivää. Mulle se on saavutus, jota haluaisin huutaa ympäri meidän pihoja ja hehkuttaa sosiaalisessa mediassa! Tein eilen valmiiksi tämän päivän ruoan! Voitteko kuvitella!!!! Oon niin iloinen siitä! Hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaset :D :D

Alussa kirjoitin dieeteistä ja niiden noudattamisesta. Tiukan dieetin noudattaminen vaatii mielen lujuutta todella paljon.
Eräs ystäväni suorittaa itselleen tällä hetkellä koetta. Hänen tavoitteenaan on noudattaa sairaaladieettiä 18 päivää. Huh!! Tätä ihmiskoetta voitte seurailla täältä: http://laihistaa.blogspot.fi/
Meikä ainakin seurailee orjallisesti tätä koetta! Mua kiinnostaa et jaksaako hän vetä sen loppuun asti. Eniten mua kiinnostaa, pystyykö sairaaladieetin aikana harrastamaan liikuntaa. Mä voisin ite ehkä maksimissaan viis päivää noudattaa tota hulluutta!
Onko teistä kukaan koskaan kokeillut tota dieettiä? Minkälaisin tuloksin?



Asiasta näkkileipään.
Mä kuulun hopottajiin ja sain testattavakseni Nestle Shredded Wheat murotyynyjä. www.nestle-cereals.fi/
Oli ihan hyviä ILMAN maitoa. Maidon kanssa niistä tuli hirveetä Weetabixmössöä! YÖK!
Mut tosiaan ihan vaik välipalana oli hyviä, tosin aika paljon sokeria niissä oli. Se varmaan johtui siitä et niiden sisällä oli marjoista tehtyä hilloa (?)

Meidän Jesselle maistui murotyynyt :)
Mikä sille ny ei maistuis :D


Viettäkääpä nyt kivoja aurinkoisia kesäpäiviä! Mua se vesisade ei haitannut kyllä yhtään sekään :)

Katja

p.s. Jälkeenpäin luettuna tässä tekstissä ei kyllä ollut minkäännäköistä punaista lankaa mut minkäs teet kun allekirjoittanut on katsonut Lego elokuvan vuorokauden aikana kahdesti niin on pään sisältökin sen mukaista ;D
Kaikki on niin nastaa!!!!!!!!!!

12 kommenttia:

  1. Mä toisaan laihdutin sen 60kiloa ilmaan mitään dieettiä. En oo sillai menny minkään ohjekirjan mukaan, vaan syöny säännöllisesti ja kohtuullisesti normiruokaa.. rahkaa, kananmunaa, lihaa, kalaa ja kanaaa, salaattia jnejne. Ei sen ruokavalion tarvii mikään spesiaali olla, herkut ja tollaset ylimääräset pois ja syö normaalisti, tuoksia syntyy, ainakin mulla toimi ;) tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilman dieettiä mäkin nyt yritän.. Katsotaan mitä tulee :)

      Poista
  2. Mun isä on läpikäynyt sairaaladieetin, kestikö se nyt 2-3 viikkoa? Paino putosi kyllä, mutta eihän sellasella kitudieetillä kauaa voi mennä ja kun isä sitten sen lopetti ja jatkoi normaalia syömistä, tuli ne kilot takaisin vielä korkojen kera. Sairaaladieetin tarkoituksena kun on saada paino putoamaan nopeasti esim. ennen jotain leikkausta, mutta en itse lähtisi sillä keinolla ihan vaan painoa huvikseen pudottelemaan. Tää on siis vaan mun mielipide ja pohjautuu vain tuohon isän kokemukseen, joten en tiedä, että toimisiko mahdollisesti jollakin muulla ihmisellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä mäkin just epäilen et kuinka pysyvä tollanen nälkäkuuri on..

      Poista
  3. Olen seuraillut blogiasi alusta asti, mutta kertaakaan en ole tainnut aiemmin kommentoida. Olen kokeillut nuita ohjeellisia dieettejä ja jonkin aikaa niitä jaksan noudattaa orjallisesti, mutta sitten tökkää. Nyt yritän pudottaa painoa syömällä sitä ns. kotiruokaa. Kaikki on sallittu, mutta kohtuudella. Myös herkut. B)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin aina aloitan maanantaina ja lopetan tiistaina kaikki dieetit, eli ne on niin turhia!
      Jos nyt vaan oppis syömään oikein ja laihtuis siinä samlla :)

      Poista
  4. Oon muuten ihan samanlainen tuon suhteen, että isojen ja järkevien ruoka-annosten tekeminen ja monen päivän suunnittelu ei vaan tahdo onnistua. Menen aina tilanteen ja nälän ja himojen mukaan (ainakin ennen pääasiassa näin). Ja jos joskus olen tehnyt ison erän ruokaa, saatetaan sitten syödä sitä ihan liikaa. Pitäisi annostella se heti eri astioihin eikä lappaa sitten tuplana naamaan :D Tsemppiä sinne! Itsekin yritän nyt taas palailla järkevään linjaan ja yritän tällä viikolla olla järkevämmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on kauheeta kun on oikeesti ihan terveellistä ruokaa mut kun se onkin hyvää niin sitä haluis syödä niin kauan kunnes se loppuu :D
      Aina jotain ongelmia :D
      Kiitos tsempistä ja sitä samaa myös ulle :)

      Poista
  5. Jutan ohjelman naiset on olleet mun mielestä jotenkin tosi rauhallisen, viisaan ja järkevän kuuloisia, ei mitään hössöttäviä tyhjäpäitä. Sä vaikutit myös mukavan rauhalliselta ja fiksulta ja hauskalta. Harvoin näkee tätä, että immeinen osaa myös kirjoittaa itsensä ulos sellaisena, miltä muutenkin vaikuttaa. Nää sun jutut on rehellistä tekstiä.

    Olet varmaan tutustunut Patrik Borgin ajatuksiin laihduttamisesta, idea on just siinä että kaloreita ei tarvitse laskea, kun pitää huolen siitä, että syö hyviä ruokia. Itselleen ja terveydelleen hyviä. Jos rakastaa omaa tomumajaansa, tahtoo kohdella sitä hyvin. Kun mulla todettiin ihan vanhingossa joku sydämen sivuääni ja sukulaisia kuolee sydäreihin nuorena, havahduin siihen, että elämä on lyhyt. Mun ruokavalio on _tulehdusta vähentävä_. Syön vain vähän punaista lihaa, käytän mausteita, jotka vähentää lihan haittoja, juon vihreää teetä ym. Jos et ole vielä tutustunut ns. hiljaiseen tulehdukseen, joka meillä lihavillakin elimistössä iloisesti jyllää, kehotan kuukkeloimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Oon tutustunut Patrik Borgin juttuihin mutta toi on mulle uus juttu! Täytyypi ottaa selvää asiasta! Kiitos!

      Poista