expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

4.4.2014

Paniikkikohtauksia, Ei kiitos!

Plääh!
Mä oon niin kyllästynyt jännitystiloihin ja paniikkikohtauksiin! Toi paniikkikohtaus vie multa aina pari päivää. Mä en haluu syödä mitään pääkoppaa sekottavia paniikkikohtauslääkkeitä niin yritän aina saada kohtauksen laantumaan omin keinoin. Yks minkä oon huomannu auttavan on lämmin suihku. Siellä mä edellisyönäkin vietin pari tuntia istuskellen ja syntyjä syviä mietiskellen..

Me mentiin eilen käymään Malmin hoodeilla ja siellä Entraamossa. Entraamo, joka on sisustustavaroita ja ekologisia hoitoja sekä ekokampaamon palveluja tarjoava liike, on toiminut Riihimäellä ja nyt on avannut ovensa myös Helsingissä, Malmilla Malminraitti 17:ssa.





Me käytiin mun miehen kanssa pienellä tutustumiskierroksella ja siellä oli niin hyvä avajaistarjous, josta mä en voinut kieltäytyä; intialainen ylävartalonhieronta pikahoitona 20€! Mä en oo koskaan ollut intialaisessa hieronnassa ja menin ihan mielenkiinnolla kokeilemaan.

Hieronnan mulle teki Noora Matikainen. Hän opiskelee luontaisterapeutiksi, hermoratahierojaksi, ayverdisiä hoitoja sekä ravintoterapiaa. Moni sanoo tällaisten luontaishoitojen olevan täyttä humpuukia, mutta mä oon valmis kokeilemaan kaikkea.
Noora oli otteissaan varma ja tiesi mitä teki :) Tää intialainen hieronta ei ollut ihan samanlaista kuin mitä perushieronta on. Otteet oli mun mielestä erilaisia ja ei niin rajuja kuin perus lihasten hieronta on. Täytyy sanoa et meikäläinen rentoutui! :) Kun päästiin kotiin niin mä nukuin kolmen tunnin päikkärit :D Eli osu ja uppos!

Hoitohuone



Jotenkin ton Jutta ja superdieetit puolen vuoden aikana tuli omaksuttua sellainen oman kehon kunnioitus. Keho on temppelini-tyyppinen ajattelu :) Mä haluun huoltaa tätä mun kroppaa ja altistaa sitä vaan hyville ja puhtaille asioille. Ainahan se ei oo mahdollista, mut jos edes pyrkii siihen, niin suunta on mun mielestä oikea.

Samalla kun Noora teki mulle tätä hierontaa, me keskusteltiin mun elämästä ja mä kerroin mun paniikkihäiriöstä. Noora kertoi mulle sen mitä oon monelta kuullut, että vyöhyketerapia sekä hermoratahieronta voisivat auttaa mua tän sairauden kanssa. Nooralle oli helppo puhua omista asioista. Hän on todella helposti lähestyttävä ihminen ja huokuu rauhallisuutta :) Aattelin, että voisin lähteä kokeilemaan tätä vyöhyketerapiaa josko siitä olisi apua näihin kohtauksiin.

Mä sain Entraamon tytöiltä vielä lahjakortin, tällaiseen intialaiseen 30 minuutin hierontaan, jonka aattelin arpoa mun blogin lukijoiden kesken :)
Ootte niin ihanasti tsempanneet mua tällä mun mutkaisella matkalla, että mä haluun antaa jotain takaisin <3

Osallistua voi kommentoimalla "Entraamo ja oma nimi" tähän kirjoitukseen :)
Arvonnan mä suoritan tiistaina.

Ai niin! Sunnuntaina mä meen kokeilemaan Hot joogaa! Saas nähdä miten solmussa oon :D Voi olla et soi sen tunnin jälkeen Röllin jumppalaulu päässä :D :D

Katja

22 kommenttia:

  1. Entraamo, Justiina. Toki tarttee osallistua arvontaan, kun noin kovasti kehuit kokemusta! :)

    VastaaPoista
  2. Entraamo- Aikku :D

    En olekkaan kokeillut tuollaista Intialaista hierontaa, ihan vaan perinteistä suomalaista mörökölli hierontaa (hierojaa) :D
    Tuollainen olisi kiva juttu kokeilla, mutta miks ylipäätään hierojalle meno on mukamas niin vaikeaa? Vaikka itsestäänhän se vaan on kiinni :D

    Hermoratahierojalla olen käynyt, yhdellä hyvällä ja yhdellä mitäänsanomattomalla. Yleensäkin kaikki luontainen hoito kiinnostaa, lymfaa olen kans monesti miettinyt. Saisi varmaan kivasti nesteitä liikkeelle.

    Tsemppiä Katja sulle, sä kyllä onnistut sun tavoitteissa. Annat vaan itsellesi aikaa ja armoa, älä ole liian vaativa itseäsi kohtaan. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua kiinnostaa toi lymfa ja oon kuullut myös että kuumakivihieronta saa nesteet hyvin liikkeelle :)
      Kiitos Aikku tsempistä <3

      Poista
  3. Jos asuisin lähempänä, osallistuisin varmasti arvontaan. Täältä päin ei varmaan vielä tuollaista hierontaa löydy, mutta ehkä joskus tännekkin vielä rantautuu! Tsemppii sulle kovasti matkan varteen :)

    Jos innostaa käydä kurkkaamassa ja vaikkapa osallistumassa, mulla on tuolla kanssa arvonta käynnissä :)

    http://laardisulaa.blogspot.fi/2014/04/arvonta.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Missä päin Suomea asustat?
      Kiitos tsempistä ja sitä samaa sinulle :)

      Poista
  4. Entraamo ja Anne
    (ansuliini1@luukku.com)
    Olisi hienoa päästä kokeilemaan!

    VastaaPoista
  5. Entraamo & Jenny (jennynkk@gmail.com)

    VastaaPoista
  6. Entraamo Minttu.

    Kuulostaa ihanalta hoidolta!

    VastaaPoista
  7. Röllin jumppalaulu on ihan paras!:D

    VastaaPoista
  8. Kuulostaa taivaalliselta nuo hieronnat ja kolmen tunnin päikkärit! Odotan innolla jos vaikka innostut kirjoittamaan hot joogasta, mulle vielä täysin tuntematon juttu:)

    VastaaPoista
  9. Entraamo Heidi

    Kuulostaa mahtavalta tuo oman kehon kunnioitus ja sen vaalimisen ymmärtäminen. Itselläni on vielä harjoiteltavaa, jotta se tulisi luonnostaan.


    http://kaikkihetimullenyt.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän se helppoa ole! Ei minullekkaan! Kyllä se sieltä tule ja hetken päästä huomaat ettet voisi muulla tavalla ajatellakkaan :)

      Poista
  10. Kuulostaapa mielenkiintoiselta!
    Entraamo Hukka
    sopeutuja@hotmail.com

    VastaaPoista
  11. Entraamo Katarina

    Löysin blogisi pari päivää sitten ja nyt olen kahlannut kirjoituksiasi läpi :)

    Aivan mielettömän paljon tsemppiä sinulle! <3

    Itsellä piakkoin lähtee tavoitteellinen harjoittelu käyntiin kunhan jaksaminen siihen antaa periksi :) kotona lapset 6vkoa ja kohta 3v <3

    Elämäntapa remontti on kyllä paras tapa pysyvään muutokseen ja ajatus siitä että keho on temppeli jota pitää vaalia on kyllä loistava.

    Olen tietoisesti pyrkinyt ns puhtaampaan ja terveellisempään ruokavalioon mutta välillähän niitä haksahduksia tulee. Nuo itsesyytökset ja itsesäälissä kieriskely kuulostaa tutulta.. Onneksi osaan nykyään olla itselleni vähän armollisempi ja muutenkin olen ymmärtänyt oman arvoni.. Se on kyllä pitkälti upeiden lasteni ansiosta. <3

    Mutta tosiaan jos/kun niitä huonoja päiviä tulee niin ei pidä lannistua! Siitä on suunta vaan taas ylöspäin!

    Äitinä sitä jaksaa pitää lapsistaankin paremmin huolta kun pitää myös itsestään huolta :)

    Kaikkea hyvää vielä ja varmasti lueskelen blogiasi jatkossakin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei KataS ja kiitos tsempistä <3
      Tuo itselleen armollisena oleminen on kyllä maailman vaikein asia, mutta pikku askelin mennään eteenpäin :)
      Tsemppiä sinullekkin koitokseesi :)

      Poista
  12. Entraamo Helmi, kuulostaa mielenkiintoiselta!

    VastaaPoista
  13. Entraamo KataMaria.
    Osallistun kuitenkin, vaikka taitaa nämä hoidot olla pääkaupunkiseudulla, no tuleepahan sit lähetyksis sinne jos voitto kohdalleni osuu. :D

    VastaaPoista