expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

16.4.2014

Jumppaa, hot joogailua.. Siitä ne Katjan viikot on tehty :)

Reilu viikko sitten kävin Hot joogassa. Oli kyllä tosi positiivinen kokemus :)

Mulla on Cityshoppari ja sillä sai Yoga Nordicille ilmaisen tunnin. Mua on aina kiinnostanut, miltä kuumassa huoneessa "jumppaaminen" tuntuu ja nyt päätin lähteä kokeilemaan. Mä valitsin Hot jooga lempeän tunnin, koska sitä suositellaan ensikertalaiselle. Siinä huoneen lämpö on 35 astetta ja tarkoituksena on juuri tottua lämpöön. 
Mulla oli kuuma jo ennen ensimmäistä liikettä :D Heti kun alettiin tositoimiin niin hikivesi virtasi pitkin naamaa ja selkää! Liikkeet oli onneksi helppoja ja ohjaaja selitti ne tosi hyvin. Kaikkein parasta oli, että ei ollut mikään kiire. Venytykset sai tuntua ja olo rentoutua. No meikäläinen tietty huohotti kuin mikäkin sika siellä, mutta joissain liikkeissä mä sain jopa hengityksen tasaantumaan ja sain hengitettyä nenän kautta :)

Puolentoista tunnin hikoilun päätteeksi oli rentoutus ja sen verran sain itsäni rennoksi, että aloin lopussa itkeä. Se oli hyvä itku! Sai päästää irti kaikesta ja nousta ylös hyvällä mielellä :) 

Luulisi, että toi jooga väsyttää, mutta mua se piristi tosi paljon! Loppupäivän oli tosi hyvä ja energinen fiilis! 
Mä jäin kyllä koukkuun tohon hotjoogailuun! Se fiilis sen jälkeen on niin mahtava!!! Mietiskelin et vois kerran kuussa käydä hemmottelemassa itseään tuolla hot joogassa. Parempi se on kuin mun entiset "hemmottelut", karkit ja pullat.....!!!!!!!!!!!

Tän päivän fiilis on ihan jees, tosin mulla on joku ihmeen flunssa jossa pää särkee hullun lailla! Mä kävin viikonloppuna Porissa hakemassa veljeltä ja sen puolisolta motivaatioo. Sit kun sitä on niin ei pääse ees jumppaamaan :( Noh, kyllä sitä motivaatioo muuhunkin tarvitaan kuin jumppaan lähtemiseen!!!

Mulla on jo ens viikolle kirjattuna ylös joka päivälle Vivan mun aikataululle mahdolliset jumpat. En ehkä ihan joka päivä mee jumppaamaan mut kyl mä noista ainakin neljä valitsen! 
Spinning on ollu mulle aina punainen vaate mut nyt mä aattelin mennä kokeilemaan ja sit voin ainakin todeta rehellisesti et onks se mun juttu. 
CX eli CX WORX on tällä hetkellä ihan mun lemppari!!! Kaamee tunti, mutta ah, niin tehokas!! Seuraavina päivinä maha ja pers huutaa hoosiannaa!! :D 
Body balance on mun uus tuttavuus ja tuntui aika mukavalta joogan, pilateksen ja oisko tai chin sekoitukselta. Rauhallinen tunti mut kyllä mulle hiki silti tulee :D 
Body attack on täysin tuntematon tunti, mutta kun mä sitä googletin niin tuntui tosi energiseltä ja mukaansa tempaavalta! Siks mua se houkuttaakin :)
Body pumpissa mä oon ihan pihalla kun painojen kanssa heilutaan ja en koskaan tiedä mikä paino seuraavaksi tulee :D :D Ehkä mä joskus opin :)
Jooga on joogaa ja sen perään alkaa heti Just dance. Tanssi on kivaa, vaik en mä mikään huippu joraaja oo. Mut se vois olla ihan hauska tapa saada hiki pintaan, sit kun oppii ne liikkeet :D

Kerro mitkä sä valitsisit?



Eiku jumppaamaan!

Katja


8 kommenttia:

  1. Mä otin aluks BodyPumpiin useamman tangon ja niihin vähän erilaisia painoja -> kun ohjelma tulee tutuksi niin ei tartte joka välissä olla lisäämässä painoja vaan voi ottaa vaan toisen tangon. Kahdella pärjää jo pitkälle, jossain kohdassa toki joutuu vähän jotain lisäilemäänkin. Sarjat on kuitenkin niin pitkiä, ettei kovin isoilla painoilla jaksa vaikka kuinka salin puolella nousis :)

    VastaaPoista
  2. Bodyattack on ihan hullu tunti, järjetöntä juoksentelua.. Aikoinaan kun menin ekan kerran, olin varma etten enää koskaan palaa sille tunnille, mutta siitä tuli ihan yksi lemppareita. Harmi, että nykyisellä salilla ei ole Attackia, mut BodyCombat on myös ihan huippu!

    VastaaPoista
  3. Body balance, jooga, venyttelyt, kehonhuollot sekä tanssi olis ehkä mun juttuja, en ole kovin paljoa erilaisissa jumpissa käynyt. Spinningissä olen sen verran käynyt, että tiedän ettei se ole mun juttu. Cx googlettamisen perusteella vaikuttaisi mun jutulta.

    Vaikka en ole liiemmälti noissa ryhmäjumpissa käynyt, niin kotona treenaan kyllä. Mulla on 4 erilaista Jillian Michaelsin dvd:tä. Voin kertoa, että hiki tulee ja tuloksia syntyy. Aloitin 30 days shreadilla ja luulin suurinpiirtein kuolevani. Flunssan jälkeen jouduin aloittamaan shreadin uudelleen ja nyt teen vaihteluna banish fat boost metabolism (tosi hauska jumppa, pohjautuu paljon Jillianin kickboxing-taustaan). Pari muuta levyä odottaa yhä. Hyvä vaihtoehto tällaiselle, joka ei pääse kovin helposti salille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle noi kotijumpat ei oo koskaan toiminu.. En tiiä miks.. Ehkä mä tarvin sen jumppasalin ja ohjaajan sinne konkreettisesti tsemppaamaan mua.. ?
      Hienoa, että sulle toimii! :)

      Poista
    2. Mulla on hyvä ohjaaja täällä kotona. Tyttöseni kannustaa: "Hyvä äiti, vielä jaksat. Jatka vaan! Hienosti tehty." Punnertaessa saan tuon 16 kg taaperon selkäni päälle... Ihmekös tuo, kun käsivoimat kasvavat kohisten. :D Sitten jos pysähdyn hetkeksi huilaamaan, tyttö kommentoi heti: "Äiti, ei nuo tee noin telkussa." Sitten sitä on vaan jatkettava. Tiedä sitten mitä kokkaavaa jumppamaikkaa täällä kasvatan. :D

      Poista
  4. Heips!
    Haastoin sinut pieneen haasteeseen: http://tavoitteena-onnellinen-elama.blogspot.fi/
    Toivottavasti osallistut kun ehdit :)

    VastaaPoista
  5. Varsinkin noilla aktiivisilla ryhmäliikunta tunneilla saa kunnon tsempin päälle kun muutkin tekee niin ei itsekään voi laiskotella! :D

    VastaaPoista
  6. Olet haastettu, ota vastaan tai unohda koko juttu. Löytyy blogistani :-)

    VastaaPoista