expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sivut

18.6.2014

Oivallus

Sanotaan, kaikella on tarkoitus. Mikä tarkoitus mun laihtumisella ja takas lihoomisella on ollut? Tätä ajatusta mä oon pyöritellyt mielessäni yli puol vuotta.

Viimeisen kuukauden ajan mun olo on ollut tosi raskas ja tuskainen psyykkisesti mut myös fyysisesti. Mä en oo jaksanut mitään. Mä aattelin et se johtuu tästä lääkkeiden jättämästä sekamelskasta mun kropassa. Mä istuskelin sohvalla ja aattelin nousta ylös ja sekin tuntui ihan helvetin vaikeelta, kun tajusin sen; mä oon lihonnu niin paljon et tää tuskaisuus johtuu siitä.

Kaikella on siis tarkoituksensa.
Tän laihtumisen ja lihoomisen tarkoitus on ollut osoittaa mulle mitä mun elämä on ollut sairaalloisen lihavana. Mä en oo sitä ennen tajunnut. Tää olo on ollut mulle normaalia. En oo tiennyt muusta. Nyt mä tajuan miltä oikeesti tuntuu kun ei jaksa mitään, edes pestä hiuksiaan.

Mä nuistan kertoneeni näitä asioita Jutalle alkupunnituksessa mut en mä oo niitä silloin ees ymmärtänyt. Mä sain kokea sen paremman olon. Hassua et silloin 40 kiloa kevyempänä ei tajunnut tai tuntenut sitä eroa. Mä en nähnyt itessäni mitään muutosta... Nyt kun oon lihonnut niin mä oikeesti ymmärrän sen eron!

Katja



Vaikka mä näen sen eron näiden ihmisten välillä niin en koskaan sitä ilmeisesti tajunnut


7 kommenttia:

  1. Moips!
    Parhaat oivallukset tulevat aina jälkijunassa, mutta olen tosi iloinen sinun puolesta, Katja, että oivalsit asian näin pian.
    Sinulla on tietoa ja taitoa tehdä se uudelleen ja tällä kertaa, ei ole sitä hieveää sosiaalista painetta, mikä oli silloin tv-ohjelman aikana!
    Tsemppiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä <3
      Edellisen kirjoitukseni kommenteista tajusin ettei mun tarvi dieetata niin kuin vuosi sitten. On muitakin tapoja :)

      Poista
  2. Moi, yritin kirjoittaa kommenttia jo eilen, mutta onnistuin ilmeisesti sähläämään jotain ja se poistui. Kokeillaanpa uusiksi. Voisitko kertoa mikä sun kunto tällä hetkellä on? Kuinka paljon painoa on tullut takaisin? Entä miten liikut? Tämän lisäksi voisit kirjoittaa postauksen syistä mitkä mielestäsi ovat vaikuttaneet lihomiseen. Kirjaaa myös ne tekosyyt! Tämän jälkeen voisit yhdessä meidän lukijoiden kanssa pohtia ratkaisuja noihin asioihin. Tälläinen lista on myös varmasti hyödyllinen jos joskus menet keskustelemaan ammattilaisen kanssa.

    VastaaPoista
  3. Moi!
    Löytyykö tota superdieettijaksoa missä sä olit niin netistä vielä jostain? Ois kiva kattella nyt kun oon sun blogiakin tässä seuraillut jo hetken aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!
      Mä en oo varma löytyykö Livin nettisivuilta..?
      Ne jaksot pyörii tv:ssä vähän väliä ja samalla on katsottavissa netistäkin.
      Kiva kun seuraat mun blogia :)

      Poista
  4. Hei Yle Areenassa on katsottavissa sellainen lyhyt sarja kuin My Mad Fat Diary, jossa päähenkilö myöskin kovin painiskelee sen oman lihavuutensa ja siihen liittyvän itseinhon kanssa. Ehkä se voisi tarjota jotain oivalluksia :)

    VastaaPoista